Сторінка учня


Скласти іспит – це ж дуже просто!

Екзамени, як і більшість явищ життя, – етап перехідний. Коли він закінчується, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, знову можеш спокійно спати. Але ж можна скласти іспит і з меншими втратами для власного здоров’я, отримати добрі оцінки й чекати наступного екзамену без страху та безсонних ночей.
Психологи рекомендують підготуватися до складання іспитів так:
1.     Почати слід, у першу чергу, з розпорядку дня. Харчуватися треба 3-4 рази на день. Мед, горіхи, риба, м’ясо, овочі та фрукти, молочні продукти забезпечать баланс калорій в організмі та відновлять енергетичні витрати.
2.     Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему.
3.     Не варто відмовлятися від звичних занять спортом, відвідин бабусі, розмов по телефону – це буде своєрідним відпочинком.
4.     Не забувайте і про те, що не всі люди однакові: «сову» важко примусити працювати о 6-8 годині ранку, а «жайворонок» навряд чи буде засиджуватися до 2-3 години ночі. До речі, у більшості людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години.
Часто нас лякає те, що обсяг матеріалу занадто великий, тому впоратися з ним буде дуже важко. Інстинктивно ми віддаляємо «день розплати» і напередодні іспиту опиняємося перед горою незасвоєної інформації. Цю гору справді важко зсунути в такій ситуації. Як же правильно розпланувати вивченя матеріалу? Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити багато матеріалу за чотири дні, то в перші два краще вивчити 75%, третього – решту, а четвертого – просто повторювати. При цьому складні теми варто чергувати з простішими – необов’язково вчити всі питання підряд. Буває, що складними є невивчені вчасно (у 7-8 класах) теми. Вони, переважно, найбільше непокоять тому ви маєте переглянути старі підручники.
Є й деякі психологічні закономірності, які ви повинні враховувати.
1. «Фактор межі». Найкраще запам’ятовується інформація, викладена на початку і в кінці тексту. Середина, зазвичай, швидко «вилітає з голови». Тому під час запам’ятовування чи повторення приділіть особливу увагу середині.
2. Повторювати слід не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Після «завантаження» в мозок інформації, якщо її не повторювати, втрачається 20-30% у перші 10 годин. Щоб цього не трапилося, варто: прочитати текст, повторити його двічі, за 20 хвилин – тричі, за 8-10 годин – чотири рази, а за добу – 1 раз. Тільки після цього можна бути впевненим у тому, що інформація міцно «оселилася» в голові.
3. Особливість «упізнавання». Дивлячись у текст, ви відчуваєте, що колись ви все це бачили, читали, отож, відповідно, витрачати час на це питання не варто й можна переходити до наступного. Насправді ж ви несвідомо себе обманюєте. І якщо не вивчити уважно того, що здається таким знайомим, можна «схопити» і двійку. Тож не минайте знайомий матеріал.
4. Яким чином можна найкраще все запам’ятати? Що для вас є найближчим: текст, малюнок, логічна схема, звукове відтворення? Вирішуйте самі, в якій системі вам ліпше працювати.
5. Спробуйте знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі. Адже цікаве запам’ятовується набагато легше.
Щоб подолати свій страх, розповідайте самому собі вивчений матеріал. Зберігайте впевненість у собі. Ідіть на іспит охайні, у випрасуваному одязі. Коли обдумуєте відповідь зосередьтеся не на собі, а на змісті відповіді. Відстороніться від усього непотрібного.
Щасти вам!





Немає коментарів:

Дописати коментар